Проблема ціннісних орієнтацій учнів у ставленні до природи була і залишається актуальною в усі часи. Віднайдення ефективного способу формування у школярів компетентнісного ставлення до навколишнього світу – завдання, яке наразі стоїть перед педагогами початкових класів.
27 листопада 2014 року на базі Хотинського НВК «Дошкільний навчальний заклад-загальноосвітня школа І ступеня» відбувся майстер-клас з природознавства для вчителів початкових класів з проблеми «Формування природознавчої компетентності учнів початкових класів через систему інтегрованих знань про природу і людину». Тема чергового засідання «Індивідуальний підхід до формування навчально-пізнавальної діяльності молодших школярів на уроках природознавства». У роботі майстер –класу взяли участь : Савчук Р. В., методист управляння освіти, координатор творчої групи, Бойко Г.С., заступник директора з навчально-виховної роботи Хотинського НВК, вчителі початкових класів району та вчителі Хотинського НВК.
Савчук Р.В. звернулася до слухачів майстер-класу і окреслила коло найважливіших питань, розгляд яких допоможе формувати і удосконалювати ключові компетентності школярів з природознавства.
У своєму виступі, керівник засідання Ференс-Гайсенюк І.А. , наголосила про необхідність диференціації навчання на уроках природознавства. Вона зазначила,що індивідуальне навчання природознавству – це відповідна організація навчальної діяльності молодших школярів, що відбувається з урахуванням індивідуальних особливостей дітей через доцільні способи навчально-виховним процесом. Також підкреслила, що завдання вчителя полягає в умінні підійти до кожного учня , побачити його труднощі і кожному дати тільки для нього призначене завдання.
Досвідом роботи щодо формування природознавчої компетентності поділилася вчитель Гутнік Р.А. Вона провела пристендовий урок природознавства у 2 класі на тему «Вернісаж зимових пригод. Узагальнення і систематизація знань учнів із розділу «Природа взимку»», який дав можливість поповнити педагогічну скарбничку слухачам майстер –класу цікавими ідеями, прийомами, знаннями з методики викладання.
Потім всі учасники майстер-класу, під керівництвом Койцан В. М. , мали змогу стати безпосередніми учасниками практикуму з проблеми «Індивідуальні домашні завдання з природознавства як ефективна умова подолання прогалин у знаннях школярів та розширення і поглиблення знань і умінь дітей, які виявляють пізнавальний інтерес до вивчення природознавства».
Також учасники майстер-класу отримали домашнє завдання: опрацювати наукову та методичну літературу з питання застосування методів проблемного навчання в процесі навчання природознавства.
|