Швидкий розвиток науки та освіти, стрімке оновлення системи знань, висувають на перший план нові завдання щодо перегляду змісту, форм і методів навчання, орієнтації освіти на особистість учня, запровадження інноваційних технологій у навчання, які забезпечуватимуть високу якість підготовки школярів.
Тому провідною ідеєю навчально-виховного процесу в закладах освіти є виховання випускника, який успішно й ефективно буде діяти в сучасному середовищі та в майбутньому стане конкурентоспроможною людиною в сучасному світі. Для виховання такої особистості необхідно раціонально побудувати систему роботи з педагогічними кадрами, що дасть можливість в умовах інноваційних змін у системі загальної освіти створити в школі передумови для професійного і творчого зростання педагогів, що, у свою чергу, сприяє підвищенню якості освіти.
Саме це стало передумовою зустрічі представника Чернівецького ІППО Квітень Євгенії Дмитрівни (завідувач НМЦ суспільно-гуманітарних дисциплін) з учителями української мови і літератури Хотинщини, що відбулася 29 жовтня 2014 року в загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів № 1 м. Хотина.
Євгенія Дмитрівна ознайомила педагогів зі змінами, які відбулися в системі ЗНО та ДПА для випускників 11 класу. Використовуючи наочний матеріал «Методичні рекомендації щодо підготовки учнів до зовнішнього незалежного оцінювання з української мови і літератури в 2015 році» детально зупинилася, на особливостях проведення ЗНО у цьому навчальному році. Коректно порадила словесникам, як ефективніше підготувати майбутніх абітурієнтів, аби досягти високих результатів.
У процесі невимушеного спілкування педагоги прагнули детальніше зрозуміти ті зміни, що відбудуться цьогоріч у системі освіти, тому що успіх учня залежить від зацікавленості вчителя у професійному розвитку.
Кожному філологу необхідно звернути особливу увагу насамперед на те, з чим він іде на урок, як сам підготувався до нього. Адже самоосвіта вчителя – це безперервний процес розвитку й удосконалення педагогічної майстерності. Євгенія Дмитрівна наголосила на тому, що вчитель є вчителем до тих пір, допоки навчається сам.
Важливе значення української мови як навчального предмета в школі випливає з її суспільних функцій. Вона є державною мовою українського народу, визначною ознакою нашої держави, скарбницею культурних надбань нації, засобом єднання громадян України в суспільно-історичну спільноту.
Це й визначає систему завдань, що постають перед учителем-словесником, головне з яких – підготовка грамотної людини з високим рівнем комунікативної компетентності.
Рак Г. М.,
Андрухівська О. С.,
вчителі української мови і літератури
Хотинської ЗОШ І-ІІІ ступенів № 1
|