>
Меню сайту

Категорії розділу
Виховуємо громадянина-патріота

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Головна » Статті » Виховна робота (поч.) » Виховуємо громадянина-патріота

Формування громадянської позиції молодшого школяра через впровадження інноваційних форм навчання та виховання

Школа-чарівний храм знань, колиска дитинства і юності. Кожного педагога глибоко цікавить питання виховання громадян нової незалежної нації, яка, створивши власну державу, бачила б у ній потужній засіб забезпечення соціальної свободи, миру, злагоди й незалежності, яка б зрозуміла, що побудувати задекларовану Конституцією демократичну державу зможе  лише активний, небайдужий, переконаний у правильності історичного вибору громадян. «Патріотичне виховання- це сфера духовного життя, яке проникає в усе, що пізнає, узнає, робить, до чого прагне, що любить і ненавидить людина, яка формується. Патріотизм як діяльна спрямованість свідомості, волі, почуттів, як єдність думки і діла дуже складно пов'язаний з освіченістю, етичною, естетичною, емоційною культурою, світоглядною стійкістю, творчою працею»,- так говорив видатний педагог В.О.Сухомлинський.   Педагогічний колектив Хотинського НВК  «Дошкільний навчальний заклад-загальноосвітня школа  І ступеня» переконаний, що успіх виховних впливів із метою формування громадянської компетентності молодших школярів залежить  від умілого використання традиційних та інтерактивних методів навчання і виховання. Тому ми вважаємо, що основними завданнями формування громадянської компетентності є:
-    виховання в учнів патріотичних почуттів, формування національної самосвідомості, любові до рідної землі , свого народу;
-    прищеплення шанобливого ставлення до культури, звичаїв, традицій усіх народів, що населяють Україну, виховання потреби діяти в ім’я звеличення Батьківщини, збереження самобутності її традицій;
-    виховання почуття   відповідальності за свої вчинки;
-    формування в молодших школярів розуміння важливої ролі української мови у відродженні України: усвідомлення того, що лише завдяки їй можна пізнати традиції, звичаї, психологію, національний дух українців;
-    розвиток почуття відповідальності за природу як національну загальнолюдську цінність, основу життя на землі;
-    розвиток кожного громадянина, як невід’ємної частини України.
 Розв’язання цих важливих завдань наш педагогічний колектив розпочинає з перших днів перебування дитини в школі, ставлячи перед собою мету – вироблення в кожного учня відданості загальнолюдським моральним цінностям, успадкування духовних надбань і культури свого народу, виховання в нього громадського світогляду.
 Наша школа працює як школа-родина, тому тут панує атмосфера доброзичливості, інтелектуального пошуку, створено оптимальні умови для того, щоб кожен учень щоденно відчував радість спілкування з учителем та однолітками, щоб відкрити перед кожним вихованцем усі джерела, якими живиться почуття любові до Батьківщини. Це й природа рідного краю, мати з батьком і рідне слово, і рідне місто, і славне минуле вітчизни, її героїчна історія.
 Поряд з традиційними заходами, що проводяться в усіх школах України в нашому НВК розроблена низка проектів, що допомагають реалізувати завдання патріотичного виховання.
 Відповідно до вікових особливостей наших вихованців реалізуються такі проекти:  «Моя сім’я», «Державні та народні символи», «Відомі імена», «Визначні особистості краю», «Знаємо, любимо, бережемо», «Червона книга пам’яток культури Хотина», «Ми ними пишаємося», «Люблю і бережу природу», «Українська оселя», «Мова калинова», «Ми роду козацького діти», «Здоровим бути – це завжди модно»
 Творча робота учнів над проектами забезпечила високий рівень пізнавальної активності, самостійності  учнів, бажання отримувати знання за межами програми, здатність находити потрібну інформацію, робити елементарну систематизацію матеріалу, уміння розуміти простий науковий текст, здатність зв’язно викладати свої думки, використовувати докази.
 Патріотизм ґрунтується не на порожньому місці, а на вікових традиціях і надбаннях нашої країни. Саме робота над проектами «Родинами багата Україна», «Віночок українських символів», «Це слово співуче – криниця, дзвінкої води холодок», «Де лелеки водяться – там щастя водиться», «Золоте віно бабусиної скрині»  дозволяють максимально залучити батьків та  родину до участі в шкільному житті. Адже відомо, що тільки у тісній співпраці сім’ї та школи, міцній підтримці батьківського плеча, щирій бабусиній настанові може реалізуватися дитина. 
 У кожного вихованця нашого закладу створено портфоліо, де зберігається родовідне дерево, дерево професій своєї родини, значущі для дитини світлини, добірки:  «Улюблені пісні моєї бабусі»,«Вишиванки в моєму домі», «Фронтові шляхи мого прадіда», «Я розкажу вам про свою родину», «Домашні улюбленці моєї сім’ї», «Наші туристичні мандрівки», «Мої досягнення в розвитку і здоров’ї».
 Традиційними стали  в нашому колективі свята: «Рідне слово – ти часточка душі», «Бабусю рідна, я тебе люблю», «Свято вишиванки», «Перлини України», «Ми – українська сім’я», «Естафета поколінь», «Свято друзів». Саме вони дають змогу ближче познайомитися із традиціями українського народу, з її історичним минулим, доторкнутись до чарівних глибин  культурної спадщини, обмінятися духовними  надбаннями кожної сім’ї, родини, знайти нових друзів для спілкування, проведення дозвілля і реалізації спільних інтересів. 
  Надзвичайно цікавим є свято української ляльки та костюма. На цьому святі родини проводять майстер-класи з виготовлення ляльок - мотанок, ляльок із соломи, ниток, бісеру; гончарних дитячих іграшок; вишивки; лозоплетіння.
 Такі свята приносять не тільки естетичну насолоду , але й формують в учнів культуру  трудових дій.
 Свято народної гри дозволяє поринути в минуле батьків та дідів. Адже на цьому святі сім’ї презентують ігри, хороводи, веснянки, що передаються з покоління  в покоління в родині. Звичайно, кожна дитина не може залишатися осторонь від цього дійства. Вона горда тим, що  в її сім’ї шанують звичаї, традиції. Це спонукає кожного нашого вихованця продовжувати відтворювати і розвивати ці свята та пронести їх до прийдешніх поколінь.
 Щороку другокласники проводять «Свято українського віночка». Адже саме в семирічному віці українці  плели дівчинці другий віночок. Тому перед нами постало питання не тільки розповісти про цю традицію, але й домогтися її відродження. Це свято не залишає байдужим нікого. А стрічки, подаровані та вплетені в цей день у вінок приносять кожній дівчинці щастя, доброту, радість, розуміння, здоров’я, терпимість, любов. Ми впевнені в тому, що покоління наших школярів обов’язково буде передавати ці традиції своїм дітям і внукам. 
  Не може бути патріотом та людина, яка недбало відноситься до розвитку своєї особистості, до свого здоров’я, тому наша школа стала учасником експерименту з проблеми «Формування здоров’язберігаючих компетентностей  дітей дошкільного і молодшого шкільного віку».
 Пальчикова гімнастика, кольоротерапія, піскотерапія, аромотерапія, гімнастика йоги – це звичні для нашого закладу елементи життя. А «Козацькі забави», конкурси «Тато, мама, я – спортивна сім’я», «Олімпійський тиждень»  є підсумком наших  спортивних надбань.
       «Від екології душі- до екології довкілля» - саме таке гасло є провідним у формуванні цивілізованого господаря. Людська спільнота може жити і розвиватися тільки у доброті, взаємоповазі, високій екологічній культурі людини і гармонії її відносин з природою. Разом з науковцями Хотинського національного парку школярі вирощують і насаджують породи рідкісних дерев і кущів, проводять свята зустрічі птахів, День лелеки. Ми певні, що спілкування з природою не тільки дає можливість зробити щось корисне, але й  стати добрішим до оточуючих, до всього світу.
В основу   формування громадянської позиції та  виховання патріотичних почуттів покладено досвід українського народу, його історико-культурні традиції, духовність. Все це спрямовано на поглиблення знань учнів про Україну, про свій рідний край, розуміння своєї причетності до всіх подій, що відбуваються в державі, формування глибокої переконаності у нетлінності духовних скарбів народу, глибокої поваги до батьків, до природи, до землі годувальниці. Враховуючи вимоги до розвитку системи освіти, а саме – впровадження ефективних  інновацій у традиційну класно-урочну систему – завдання виховання патріотизму молодших школярів, на нашу думку, найкраще реалізувати через метод проектів з використанням краєзнавчих матеріалів. Це передусім пов’язано з тим, що цей метод будується на засадах гуманістичної та дитиноцентристської педагогіки, де у центрі навчально-виховного процесу перебуває дитина з її особливостями, інтересами, потребами, поєднання пізнавальної, дослідницько, перетворювальної діяльності несказанно підвищує рівень навчальних досягнень та мотивації молодших школярів, дає змогу  цілісно реалізувати себе учням з різними здібностями.
 Посмішки наших вихованців, надія на майбутнє, стійка моральна позиція, підвищене почуття патріотизму -  найбільша нагорода за  нашу працю.

Категорія: Виховуємо громадянина-патріота | Додав: hot_mk (12.01.2015)
Переглядів: 3105 | Рейтинг: 0.0/0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Форма входу

Пошук

Посилання


Copyright MyCorp © 2021
Конструктор сайтів - uCoz